lördag 5 februari 2011

Långt mellan

uppdateringarna, vet själv hur tråkigt det är när det inte händern något på sidor som jag själv besöker. Men veckan har runnit iväg i rasande fart.
Förra lördagen så kom Maria & Peter över på middag, det blev en heltrevlig kväll. Annars har det inte hänt alltför mycket denna vecka.
Är åter i stan igen eftersom syster med man kom hem idag, lite trist för det är ju himla skönt att hålla till på landet. Ska försöka få lite bättre fart på träningen nu när vi åter är i stan, vart några längder i bassängen i onsdags morse innan det var dax att bege sig till arbetet.
Fick efter strul hit & dit tag på en annan resa med familjen Andersson eftersom vi skulle ha åkt till Egypten från början. Skönt då har man något att se framemot. Hoppas på strålande väder.

Har äntligen oxså fått ordning på vårat nya schema så jag & fyra tjejer till kommer att få jobba två helger av fem som vi gjorde innan vi bytte arbetsgivare......känns mycket bättre än att jobba varannan. Kanske man får ett liv endå och hinner träffa sin älskade sambo oxså. Det kommer att bli lite tuffa fem dagars veckor men det kan det vara värt.
Har bestämt att jag ska söka två distans kurser till hösten oxså, men har ännu inte bstämt hur jag ska göra i vår.
I veckan fick jag en trevlig överraskning på posten, ett par örhängen från älskade lilla Ellen i form av ett par skyddsänglar :-)
Idag har det blitt en ordentlig promenad, lite handling & en tur på stan. Imorgon ska Ditte grattas som fyller 25 år & svärfar som har fyllt 70 år så det blir fullt upp.
Sedan är det lång vecka på jobbet igen med jobbar helg & mera kalas. Najs !!

Ha en fortsatt trevlig helg,

Kramisar

2 kommentarer:

Livet hos oss sa...

Åh vad skönt att du lyckades fixa till att jobba två helger av fem :) Underbart för dig! Nu blir jag ju nästan lite avundsjuk ;)
Vad sött av Ellen att skicka dig små skyddsänglar, dom vill jag se bild på :)
He en fin söndag!
Kram från mig & Melwin

I huvudet på Caroline sa...

Härligt med uppdatering även om det är långt emellan gångerna så är degt väldigt skoj att läsa!
Vad heter hotellet som Ni ska bo på? Tänkte snok in det lite om jag ska häng mycket hos Er så snyggMange tuppar av;)

Ja, där ser Ni hur skönt det är på landet, KÖP HUS NU här vid oss!! Ska tjata på M hela veckan när vi åker...hihi

Hoppas vi kommer in på kurserna, skulle vara skoj om vi kom in på samma så vi kan hjälpa varandra! Tar med nya kameran idag när vi ses, STORA kramar till Er <3