söndag 1 november 2009

Toppen helg...


En liten hallowen eld !!

med mina syskon med familjer.Vi träffades i Månkarbo hos Bibbi för en middag tillsammans. Gittan, Bibbi & jag skulle bjuda våra syskon på middag eftersom vi fyllde 140år tillsammans. Magnus & jag for ner på förmiddagen för att hjälpa Bibbi med lite förberedelser, vi hade delat upp inhandling & diverse matlagning. Efter lunch dök även Gittan, Tomas & lilla Ellen upp. Senare på eftermiddagen ramlade resten av släkten in eftersom. Efter ngr bortfall så blev vi tillslut 18st.

Vi började med fördrink & diverse tilltugg, Gittan hade tillagat en superb & mustig köttgryta.

Till efterrätt hade jag gjort en chokladkaka med tre sorters choklad i........alltid lika roligt överraska & få uppskattning för det man gör. Det slank nämligen ner mer än en bit hos flertalet av släktingarna, har lovat att recept ska delas ut.
Är lite sliten idag då natten blev ganska sen & det inte blev speciellt mycket sömn, men det kostar ju att ligga på topp !!!!!!!!!
Ruskade liv i min älskade för en stund sedan(han tog en extra vila på eftermiddagen) & skjutsade iväg honom på möte. Själv tog jag en tripp till kyrkogården för att tända lite ljus, det är så vackert & fridfullt där med alla tända ljus...............



Min underbara systerdotter Maria !!
Som inte var riktigt populär bland sina Brynäs mostrar & sin morbror igår........orsaken var att Ellen fick Leksands napp, body & klänning. Måste ha blivit en miss i uppfostran där ;-)



Fick oxså lite presenter av ngr som vi inte har hunnit träffa under sommaren!!
Inte så dumpt att bli gamla ibland.

Imorgon är det ännu en ledig dag & första ggn på fotokkursen...spännande.


Ha det bra !!

Kattis

2 kommentarer:

I huvudet på Caroline sa...

Hade jag vetat om denna efterrätt så hade jag objuden dykt förbi:)

Ses ikväll, Ska bli spännande!
Kram C

Teresia sa...

Vilken mysig helg ni har haft!
Kram Teresia & Melwin