torsdag 5 november 2009

Tuffa kursdagar...

började veckan med ledig dag, behövdes verkligen efter helgen. Maria & Saga kom på besök på eftermiddagen. Hade sån tur att dom både fick mat & fika ( men ingen köttfärssås för en gångs skull) ;-). En hel del valpsnack blev det så Maria har lite planer för kommande år...........spännade.


Till kvällen dök Carro upp för vi skulle på fotokurs, poträttfotografering. Två tjejer med spänd förväntan som traskade iväg till fotoklubben, väl där visade det sig att vi skulle hem till Tord i Oppala. Det vart en intressant kväll, mycket som snurrade i huvet när man stupade i säng efter kl 22.00. Lagomt ner att vända innan kl ringer för arbetsdag nästa dag. Väntar spänt på nästa tillfälle då vi ska få testa att fota !!!!


På tisdagskvällen var det dax för andra ggn på ridkursen. Fick även denna ggn Svadi, denna ggn fick vi trava och tölt samt kolla att vi kunde regler hästens fart med förhållningar samt fortsätta med att förflytta hästen enbart med skänkelhjälp. Fortfarande lite väl enkla övningar för min del för Svadi är ganska lättriden & lyhörd, men väldigt mycket stelare i det ena varvet. Men det är ju alltid bra med lite repetition.

Nu är det snart slut på två dagars ledighet & dags att jobba helg.

Igår blev det inte så mycket gjort då jag vaknade med sprängade huvudvärk som inte ville ge med sig. Blev ialla fall lite bättre fram på dagen så det blev ngr turer ner i tvättstugan & liten promenad till Willys.

Till kvällen skjutsade jag Magnus till klubben för dom skulle ha möte, jag tog en tur till Oppala för att gratta Maggan som fyllde år. Fick hjälpa till att styra upp hennes matlgning oxså att familjen fick lite mat i sig ;-)






Himla kul att träffa Theo igen, det blir så långt mellan ggr nu. Testade lite fotpositioner med honom & förflyttningar, han var riktigt taggad. Måste nog åka ut någon dag & testa lite mer.




Vem kan motstå denna go'a kille !!

Hann även med en promenad & trodde att han skulle få följa med när jag skulle åka hem.....gokillen


Nu ska jag ta att plugga lite foto.


Ha en trevlig helg....

Kattis

3 kommentarer:

I huvudet på Caroline sa...

Du är så ambitiös Kattis, jag får ångest:) Du är så duktig oxå vilket ger mig ännu mer ångest... hihi, LÄR MIG OXÅ:D.
Fina bilder på grabben, ni är duktiga tillsammans!

Stora kramar C

På väg mot min dröm sa...

vad krångligt att skriva kommentarer på inläggen.. Tog mig en 30 min.

Vad fin han är=)

På väg mot min dröm sa...

oj jag måste juh skriva mitt namn.. Carolin med Aidi