fredag 27 november 2009

Hundträning & lite annat....

veckan har som vanligt gått i rasande fart, jobbade förra helgen. I måndags var det äntligen dax för ett skivstångspass på friskis, har ju missat tre ggr nu när fotokursen var samma dag. Var ganska trött efter helgen så det var segt, men väldigt skönt efterråt.

På tisdagsmorgonen mötte jag upp Maria M vid Fjärran, vi hade bestämt att vi skulle morgon simma. Sedan bar det iväg till frissan för att snygga till sig lite med klippning & blekning. Till kvällen vart det ridkurs, näst sista ggn det går aldeles för fort. Hade även denna ggn Gustur. Vi tränade på två punktssits & jobbade hästarna i mycket i trav över bommar.

I onsdags tog jag mig änteligen iväg ut till Maria & Theo, han blev förstås överlycklig att moster dök upp. Maria har hand om sina svärföräldrars valp om dagarna en söt liten blandis tjej, men surgubbben Theo är måttligt road av att ha henne där.
Körde lite lydnad på Blå stjärnans ridbana. Man kan säga att Theo var laddad........tokladdad till och med. Hoppas att det inte dröjer allt för länge innan jag kommer iväg nästa ggn. Det var himla kul att träna lite hund igen, har ju inte gjort något sedan början av sommaren.


Nu är det fredag & ledig helg.................skönt väntar på att min kära sambo ska komma hem med lite käk. Sedan bär det av till Johan i Söderhamn, det är visst någon tillställning med Perssons Pack, inte för att jag vet vad som spelar för musik.








Lilla Pixi var väldigt trött & smet upp i soffan för en tupplur när Maria & jag fikade.

Trevlig Helg

Kattis

3 kommentarer:

Teresia sa...

Söt liten valp :) Förstår att att Theo gillade att du dök upp och tränade lite! Jag måste försöka komma igång med Mira också, det här är ju hopplöst... :(

Kram från mig & Melwin

Teresia sa...

glömde ju... Hoppas att ni får en trevlig helg! :)

Maria&Saga sa...

vilken söt liten flicka... gulligt namn.

tycker att du ska ta och komma igång igen med träningen och theo. det blir roligare då. saga löper ännu *suck* men hon kommer i varjefall vara färdig till stora.

kika in på denna blogg, den verkar spännande....

http://www.sagolikas.blogspot.com/


kram
maria och saga