tisdag 29 mars 2011

Hemma......

efter en lång dag på jobbet, 05.00-15.30 bidde det idag så nu känner man sig mer än nöjd. Men nu är det bara 4 arbetsdagar kvar sedan är det semester !! Längtar verkligen dit. Har haft en skön helg med min kära. I lördags åkte vi till Storvik & svärföräldrarna, fick en god lunch & fika & slappade lite. Jag & Alice tog en promenad medans gubbarna putsade på Ådi, men efter ett tag så frös de in. Vår vädret har verkligen kommit av sig, idag tok snöade det när jag åkte från jobbet fast det varade ingen längre stund. I söndags unnade vi oss lite sovmorgon, klockan skullle ställas om så tiden rann iväg snabbt. Var till Maria M & kollade in Sagas valpar som är ca en vecka gamla. Två smt tikar & två svarta hannar.

En av tikarna på språng. Hela gänget samlat, trötta efter maten


Bra med ett syskon som kudde !!


Saga & valparna


Maya

Sedan tog Magnus & jag med oss Maya på en långpromenad, skönt i det soliga vädret. Eftermiddagen bestog i lite småpyssel & tvätt. Resväskan har börjat packas.

Igår hade vi teori på ridningen, gångartslära där vi gick igen skritten & tölten samt såe en film om Islandshästen. Tyvärr så kommer jag att missa två ggr nu när vi är borta på semestern men jag hoppas att jag hinner ta igen det senare under terminen. Kommer även att vara påskuppehåll så nu dröjer det flera veckor tills nästa ggn.

Hade tänkt att det skulle bli ett gympa pass idag men jag var alltför trött & sliten efter dagens arbetspass, det får bli något imorgon istället. Körde ett pass på gymmet igår morse så nu känns det i bröstmusklerna & triceps :-)


Väntar på att gubben ska komma hem från sin innebandy sedan är det bara att störta i säng, en tidig morgon & ännu en tuff dag väntar.


Kramisar !

1 kommentar:

I huvudet på Caroline sa...

Jag läääängtar oxå, härligt vi ska ha det, helt underbart men Snygg Mange kommer nog tuppa av han när han har umgåtts med mig i 7-dagar i sträck;)
Stor kram till min hurtiga vän!