lördag 20 november 2010

Förra veckan..

tog jag tåget till Örebro för att hälsa på lilla Ellen & min kära syster. Vi fick några mysiga dagar tillsammans.

Frukostdags




Det går fort även om man tar sig fram på rumpan :-)



En hel del snö kom det oxså, så efter lite lövkrattning så var det bara att ta fram snöskyffeln. Mysiga kvällar med bastu, glögg & mina smarriga saffransbullar hann vi oxså med. Fick följa med till Gittans jobb & se mig runt lite där, alltid spännande att få de andra arbetsplatser.





Vissa drar söderut när snön kommer.

Fåglarna vart glad över att få lite käk. Räknade till över 15st fåglar som var där samtidigt.

Det ser ut att bli en snöfylld dag idag, just nu så vräker snön ner. Ska se om min stackars förskylda sambo kan tänka sig lite frukost. Sedan får vi se hur fagen kommer att bli, måste ialla fall plugga lite. Har blivit aldeles för lite med det de sista veckorna.
En promenad i snövädret blir det oxså.

Ha det gött !!!






1 kommentar:

Livet hos oss sa...

Många härliga bilder här med :) Gillade speciellt den med fåglarna på väg söderut...
Vi kan väl se till att ses något innan jul? En vända på stan kanske.
Ha en härlig helg & hälsa "gubben" ;)
Kram till dig