måndag 5 oktober 2009

Måndag...

och ny vecka. I helgen har det jobbats. På lördagkvällen var vi hem till Teresia på kalas där vi bjöds på goda tårtor och fika. Tyvärr skulle både jag & Magnus upp tidigt så det blev ingen sen kväll för oss. På söndagen gjorde det inte alls någe att man jobbade inge trevligt väder alls. Drog igång ett bullbak när jag kom hem, det blev chokladbullar & blåbärsbullar.....jättesmarriga om jag får säga det själv :-)
Hann precis färdigt både med bak & middag innan Magnus dök upp. Stackarn var ute i skit vädret hela dagen & tampades med hundar, han var inte alls pigg när han kom hem. Ville inte ens ha nybakade bullar, det var bara att äta & krypa i säng föra hans del. Blev hemma från jobbet idag oxså.
Ska ta reda på lite blommor från balkongen, törs inte ha dem ute längre. Har plockat av de mesta tomaterna, har två plantor kvar som får stå få se om det är nåt mer som mognar.
Sedan ska jag ta kameran & ge mig ut i det fina vädret.
Har anmält mig till en fotokurs som Carro har lurat med mig på & om två veckor börjar ridkursen som jag & två kompisar har anmält oss till.....spännade det var evigheter sedan man gick på ridkurs.

Ha en fortsatt bra dag.

Kattis

2 kommentarer:

I huvudet på Caroline sa...

Du var inte så svårlurad:) Jag kan komma hem till dig och äta nybakt om inte Magnus är villig:)Mums, jag vet att du baka super smarrigt!
Anmält mig precis till kursen, haft fel på internet här på jobbet så det blev lite sent men tur att det fanns en plats kvar till mig oxå! :)

Kram

Teresia sa...

Tack snälla för uppvaktningen i lördags & den välbehövliga presenten! Chokladbullar och blåbärsbullar lät ju hur smaskigt som helst :) Stackars Magnus som gick o blev sjuk, känner mig lite småkrasslig jag med idag...

Jag måste komma in o hälsa på er snart, det var längesen nu!
Kram T