onsdag 21 oktober 2009

Första...

ridlektionen avklarad. Det var fyra förväntans fulla tjejer som kom till Mackmyra islandshästar igår, några rejält mer nervösa än andra......visste knappt var hon bodde ;-).
Det var visning av stallet först & presentation av hästarna, sedan var det dax att sitta upp. Vi fick rida i paddocken. Våran lärare Hanna gick igenom hur viktigt det är med en korrekt sits och sedan fick jobba hästarna i skritta & göra volter enbart med hjälp av skänklarna. Det gick riktigt bra. Sandi som jag red var ganska lyhörd & kändes pigg & alert. Tyvärr så hann vi inte rida så länge eftersom det gick bort en del tid till genomgången. Längtar redan till nästa ggn, tyvärr så är det uppehåll nästa vecka för att det är höstlov :-(
Nu ska jag sätta fart & bege mig till kyrkogården för att plantera lite ljung. Sedan blir det Ica Maxi för stor handling.

Ha det Gött

Kattis

2 kommentarer:

I huvudet på Caroline sa...

Avis.... jag vill oxå rida, även fast jag är totalt värdelös:)Tänk dig hur kass jag är på att motstå fika bra och sen gånger tusen så illa är det när jag sitter på hästryggen! Kul att det gick bra för dig!

Den 9nov så vart det bokat möte med jobbet mellan 14-18 sen tre rätters, smarrigt hade redan valt ut vad jag skulle välja men kom senare på att då har ju vi fotokurs:), missa mötet är ju skit samma men maten... dom ville inte boka om för mig, taskigt;)

Jobb helg? Kram

Teresia sa...

Åhå, Skoj med ridlektioner! Trots att det var islandshästar ;) Jag är också ridsugen... Tiden räcker inte till så mycket som man vill, allt handlar ju om att prioritera :/
Hoppas att allt är bra med er!? Ja, kom gärna förbi o fika igen :)
Kram T