söndag 12 juni 2011

Tjejvättern...

Första etappen på tjejklassikern är avklarad. Vi hade verkligen toppen roligt. Rullade iväg från Gävle på fredagkvällen med spänd förväntan.
Våran teamleader, manager, min älskade sambo &från & med nu mascot rattade oss säkert mot Odensbacke till Ellen & gänget där vi övernattade innan vi fortsatte våran färd söderöver mot Motala.
Efter en smarrig frukost hos Gittan & Tomas så for vi vidare mot Motala. Lite pumpning & diverse mekande så släppte våran teamchef iväg oss ;-)
Oj så mycket damer & tjejer det var, lite stressade hann vi bli då köerna till nummerlapps utlämmningen var rejält långa.
Sedan var det bara att invänta starten.
                                                        Tre laddade tjejer inför starten.


                                                                  Ditte stretchar lite.

                                                                                       Systrarna.

Tyvärr så får jag inte till inställningarna så bilderna blir lite huller som buller.
Bilden under visar en utslagen hjältinna efter målgång.



Ditte & jag efter målgång.

Tre nöjda tjejer efter målgång.

Ditte & jag hängde ihop under hela loppet & hade en toppen dag ihop & fick en sluttid på 4.20, vilket vi är mycket nöjda med. Hade hoppats på att klara 4tim men vi fegade ur på slutet för vi fick sån himla motvind dom sista 2 mil så vi vågade inte cykla på riktigt ifall vi inte skulle orka.
Väl i mål så kände vi att vi kunde ha gjort det.  Maggan fick det lite tyngre att cykla eftersom vi åkte i från henne, inte så snällt men hon lovade oss. Även hon gjorde ett mycket bra lopp.
Tack vare Magnus så kunde vi rulla hemåt direkt efter att vi fått i oss lite mat, duschat & fått diplom.
Han servade oss på ett manifikt sätt & var aldrig längre bort än en litet telefonpling.
Hemma igen var det bara att kasta sig i säng för att försöka sova en stund innan det var dax att ta sig till jobbet. Lite segt var det att jobba idag, men känner mig riktigt pigg i kroppen inga krämpor över huvud taget .....skönt.
Nu blir det lite mys fika med min älskade Magnus.

Ha en bra kväll,

Kramisar



1 kommentar:

I huvudet på Caroline sa...

Haha nu gick det... jag har inte kunnat i flera dagar och insett det när jag skrivit låångt :)

NI var kanon duktiga på vättern, du skulle klara hela du, det blir bra det då får Mikael sällskap nästa år!!

Ja, Ni får prov bubbla och basta när Ni ska bo här i sluetet av Augusti:) Vill Ni det?

Stora kramar!!