måndag 19 april 2010

Ny vecka...

och nya tag. Helgen som varit har gått aldeles för fort som vanligt.
Hann med en liten tur på stan på lördag efter lunch för att fixa lite små grejor. På eftermiddagen tog vi bussen ut till Peter & Maria i Åbyggeby. Peter fyllde på lördagen & Maria nu till veckan så dom passade på att ha kalas samtidigt.
Vi hade en supertrevlig eftermiddag & kväll med god mat & fika & nya trevliga personer......tänk att det finns någon som kan prata mer än Maria !! oj,oj det tog nästan slut på allt syre i rummet. ;-)
Vi blev kvar till tolv tiden då Magnus tog mig i hampan & släpade iväg mig till bussen....då var det bara ungdomarna kvar.
Tack !!! Peter & Maria för en supertrevlig tillställning
Lite segt var det på söndag, men på förmiddagen for vi ut till Oppala för att byta däck på Peggy. Theo var oxså där så jag passade på att testa lite lydnad med honom. Han var riktigt taggad, men lite ringrostig, det var ju snart ett år sedan vi tränade riktigt. Efter lite uppvärmning gick det riktigt bra.
Nu ska jag se till att mina tomatplanter får lite större krukor innan det är dax att stupa i säng.
I morgon är det åter dax för ridning & jag tror att det blir uteritt denna ggn.

Ha det bra !!

God Natt !!!

1 kommentar:

Teresia sa...

Oj!? Är det nästan ett år sedan ni tränade ordentligt!? Usch vad tiden går... :(
Hoppas att ute ritten gick bra :)
Kram till dig/ T