fredag 23 april 2010

Fredag....

& ledig i hela tre dagar !!

I veckan har jag haft hård körning med min stackars gamla kropp, det har blivit ridning, styrketräning & avslutade veckan igår med ett skivstångspass som följdes av ett yogapass. En skön avslutning på veckan, börjar känna mig lite små stel nu.

Inte blev det någon uteritt i tisdags heller. Har nu haft olika ridlärare varje ggn för att Sofia har vart borta eller sjuk, nu hade vi ännu en ny därför vart det ingen uteritt denna ggn. Men förhoppningsvis ska vi fortsätta ha Sandra resten av terminen. Vi fick träna framdelsvändningar, det var längesedan. Jag hade Rispa, väldigt seg innan man fick igång henne & fruktansvärt känslig i munnen så hon var lite svår att rida. Det var nära att hon gav med sig helt på slutet, så tråkigt att lektionen precis är slut när hästen börjar ge med sig. :-( Kanske går det bättre nästa ggn, då blir det nog uteritt.

Idag var jag hem till Maria, Saga & lilla pirayan Maya på året första grillning i strålande solsken. Härligt !!

Lyckades faktiskt att få den lilla svarta saken med på bild när hon satt hyfsat still. Såg när jag la in korten att det var en månad sedan jag fotade sist, alldeles för länge sedan.

Mytologins Windiga "Maya" tror jag att hon heter.


Maten på grillen & drickat på kylning


Saga som försöker få korven att hoppa av grillen, därav koncentrationen :-)

Är solo ikväll för Magnus drog iväg till Sandviken igen för att fira av någon som gått i pension. Återstår att se om min kära vill ha hämtning framåt nattkröken.

Imorgon är det inget inplanerat, kanske blir det lite shopping både Magnus & jag behöver nya skor. Skulle vilja ta en tur till Wennbergs oxså som jag såg hade öppnat för säsongen. På söndag ska vi på kalas & sedan är det slut på helgen igen.

Ha en bra helg.

Kram

2 kommentarer:

Teresia sa...

Vilken sötnos Maria har skaffat! Blir skoj att se vad det blir av den lilla i framtiden!
Hoppas att du får en riktigt skön helg!
Stor kram från mig

Maria&Saga sa...

Vad härligt det ser ut på korten, var lika mysigt och trevligt som det ser ut! Tack igen för korten. Kram från oss