måndag 15 februari 2010

Både lugn & händelserik helg...

Magnus & Johan drog iväg till Sandviken på fredag kväll så framåt nattkröken for jag till Sandviken för att hämta hem min älskade. Efter lördagens morgonpromenad & frukost så blev det en rejäl sovmorgon & resten av dagen hände det inte mycket förrutom en promenad på dagen. Till kvällen hade Magnus årsmöte i Sandviken så jag & Maria M gick ut på Mezopotamya & fick i oss en god bit mat.
Söndagen bjöd på strålande väder så med lite lättare fika tog vi skidorna med oss till Björke grusgropen. Skidade längs skoterspåren mot Trödje så vi fick oss en rejäl tur.
Avslutade skidturen med att hjälpa en stackars grabb som hade kört fast i lössnön i en slänt ner mot ett träd. Tyvärr så sjönk man långt över knäna när man klev av skidorna, men det var bara att spotta i nävarna & hugga i.
Åkte sedan förbi hos Pelle & Ditte för att Magnus skulle hjälpa Pelle att koppla in en ny pump. Efter gemensama kraftansträngningar så lyckades Pelle & jag dra upp den rackars pumpen. När Magnus tillslut var klar hade dagen gått en bra bit in på eftermiddagen, så hem för en sen lunch & en varm dusch.
Har nu precis sett C Kalla tagit OS guld & nästan brände brödet i ugen.
I morgon är det åter dax för ridning, Längtar......

Väntar spänt på att Micke & Carro ska bli föräldrar när som helst.

Ha en fortsatt bra vecka !!!

Kram !!!

1 kommentar:

Teresia sa...

Jag hade dig i å´tanke hela fredagen, men vi var sååå trötta att vi inte ens orkade ta oss "uppåt"... :/
Går ju på tok för långt mellan gångerna vi ses hela tiden, får ta och styra upp något snart!
Kram från mig & den lille prickige M