tisdag 5 oktober 2010

Ny vecka...

nya tag. då var det bara att spotta i nävarna & köra på.
Nu har jag två lediga dagar efter jobbar helg, det kommer framför allt att pluggas. Igår så pratade jag med en av mina kurskamrater om vårat grupparbete så nu känns det genast mycket bättre, trodde ett tag att jag skulle få fixa allt själv.
Har ialla fall fått ihop en dags kostplan som stämmer något sånär på energi %, måste justeras lite mera fick till lite för mycket kcal, plus att alla mineral-och näringsvärden måste kollas eftersom våran fiktiva person även lider av järnbrist. Känns inte helt hopplöst längre endå :-)
Igår så hade vi teori på ridningen, fick jobba med hästarna på marken med grimma på. Jag blev tilldelad Gustur. En hel del ledarskapsövningar, mycket kul & intressant. Inte helt lätt alla ggr heller.
Erbjöd mig av bara farten att hjälpa Sofia våran ridlärare med unghästarna som dom har på inridning. Typiskt mig, jag som har så mycket tid över. Men det kan vara kul att testa & framför allt lärande. Få se om man kommer ihåg något sedan sist, det var ju ganska länge sedan man höll på med unghästar, sådär drygt 20 år sedan...........usch vad gammal man är, sånt där ska man inte sitta och räkna på.
Nu ska jag lunch, gå över en sväng till syrran. På eftermiddagen ska håret snaggas hos bästa frissan. Förhoppnigsvis ska jag hinna plugga lite mera innan kvällen. Tänkte att jag skulle hinna gympa ikväll oxså. Magnus ska iväg & träffa benknäckar gänget för lite innebandy.
Annars händer det inte så mycket här. Har ialla fall fått upp nya gardinerna & duken i rummet, men ett fönster väntar fortfarande på tvättning. Städade av balkongen i helgen så nu ligger det en hel del tomater på mogning.

Ha det gött !!

Inga kommentarer: