fredag 1 oktober 2010

En mycket bättre...

vecka blev ialla fall denna vecka jämnfört med förra....började veckan med ledig måndag & strålande väder. Dagen borde ha tillbringats i naturen med kameran i högst hugg, men jag hade lite ärenden att utträtta. Inhandlade lite nya gardiner & diverse grejor, var in på Biltema & stöd köpt lite åt min kära volvomekare oxså så att han inte skulle bli alltför sint över pengarna som rullat iväg ;-)
Sedan rullade det på i rasande fart, efter en sen lunch hann jag ialla fall ut på en promenad. Iväg till tandläkaren för att bli rejält misshandlad, därimellan ringde Magnus & berättade att vi skulle få hem 17 kg lammkött.........& vem vill inte ha lammkött !!
Fixa middag, paketera lammkött som inte fick plats i frysen, iväg på ridningen...något stressigt..puh. Fick bli en tur till Oppala oxså efter ridningen för att låna lite plats i frysen. Stupade sedan sent i säng.
Resten av veckan var inte alls kul, hade planerat att åka till Gittan över helgen för hon var solo & Magnus skulle ialla fall tillbringa hela helgen på klubben, såg verkligen framemot att få umgås med min kära syster.
Men veckan rasade på i fullfart, sov bara ngr timmar per natt & mådde inte alls bra. Så jag orkade helt enkelt inte ge mig iväg............skit tråkigt.
På torsdag när jag bestämt mig att stanna hemma & bara ägna mig åt skolarbete så vips sov jag nästan hela natten, vilken lycka !!!
Kom fram till att jag nog var skit stressade över grupparbetet som vi håller på med och inte kommit igång med riktigt.
Svårt att vet hur mycket de andra tjejerna kommer att engagera sig oxså. Men med god coachning av Gittan per telefon så har jag nu kommit en bit på vägen & det känns om en av tjejerna ialla fall är engagerad. Men det återstår en hel del innan det är färdigt.
På onsdag var jag och några kompisar på Akropolis och käkade super god mat...........Lamm Provencale, underbart gott.
Vi hade planerat in det för ett bra ta sedan men jag var i valet & kvalet hur jag skulle göra. Men jag följde med eftersom vi gick direkt efter jobbet skulle det bli en tidig kväll.
Då lyckas man ställa till det igen..........när jag skulle dricka ur det sista vattnet ur glaset så kände jag på en gång att det här vart inte bra....................jag satte inte vattnet i halsen för så hade jag nog spottat ut det på Helene som satt mittemot mig, utan jag hällde det rakt ner i lungorna!! SKIT BRA !! Satt & kippade efter luft ett tag innan jag lyckades börja hosta.........skrämde mina kamrater rejält, fick lov att gå på toa & hosta upp lite vatten. Sedan var jag rejält irriterad i luftvägarna & öm i bröstet ett par dagar.
Men allt som inte dödar det härdar......eller ??

Magnus & Johan E har begivit sig till Mantorp för att titta på STCC racing, blir som kör runn, runn på en bana.....typ 40 varv. Kommer hem imorgon kväll igen, lyckliga som två små pojkar.

Jag ska ialla fall jobba hela helgen så det är bara att dyka i säng.
Det blev ett inlägg helt utan bilder men jag hoppas hinna fota något i helgen förutom att jobba & plugga.

Ha en fortsatt bara helg.

Kramar

1 kommentar:

I huvudet på Caroline sa...

Åhhh guuud vad länge sedan vi hördes! Men tur att jag fått en update nu om dina veckor,och det verkar som om jag är glad att jag inte varit delaktig i just denna stund;)

Hälsa Mange att ha volvo inkluderar mecka och pengar som försvinner..hihi

Tråkigt att du inte kom till din syster nå,men det blir fler gånger!
Hoppas du inte jobbar ihjäl dig med plugg och jobb!! Vi måste ses snart... Jobbar du på onsdag,torsdag,fredag nästa vecka? Kanske jag får besök eller så kanske jag kan besöka dig:)
Stora kramar!