torsdag 12 augusti 2010

Mera Sarek...

andra dagen gick något lättare, ingen stig längre men bättre terräng att ta sig fram i & inte allt för svåra vadningar en del videsnår att ta sig igenom. Magnus fick dock fiska upp mig i ryggsäcken en gång när jag stöp över en stor sten & vart liggandes över den med händerna under mig guppandes som en strandad val :-(

Lyxade till det med chokladpudding som efterrätt, renar hade vi som sällskp mest varje dag. Har aldrig sett så mycket renar någon gång förrut, var man aldeles stilla så kom dom riktigt nära. Kalvarna var riktigt nyfikna.


Denna utsikt hade vi från våran tältplats.

Tredje dagen var det riktigt lätt gått, stig nästan hela vägen & efter att ha gått över en topp så var det ganska flack vandring sedan, mötte faktiskt lite folk oxså. Pratade med ett par på eftermiddagen som gått samma väg förrut som vi skulle. Fick lite tips, alltid bra. Trevligt med en pratstund & med orden i ryggen....Ni är ett stiligt par....så gick den fortsatta vandringen lite lättare :-)
Nu ska jag försöka få till lite middag, har varit ut till Oppala & gjort rent tältet & bilen, ska ta mig ann resten av tvätten oxså.....är en hel del att ta reda på.
Till min stora glädje var Maja fortfarande kvar, Totte har flyttat i väg lite längre bort i byn :-(
Maja tyckte att tältet var en kul lekplats....helvild for kors & tvärs över & under tältet....Hm
God kväll !!

3 kommentarer:

På väg mot min dröm sa...

Mhej hej! Jag vill också vandra i sarek.. Det är vårt mål:) Gud vilka underbara bilder!
// Kram Carro

Teresia sa...

Haha, vilken syn att se dig guppades som en strandad val ;) & vilka härliga bilder från eran semester! Klart att går lite lättare om man får en sådan kommentar som är sann ;)
Vi måste styra upp något och ses snart, jag kommer gärna in till Gävle en sväng :)
Ha en trevlig helg!
Kram kram

Maria&Saga sa...

Då måste ni ju ha skuttat på lätta fötter efter att ha träffat på dem? Fast tycker Magnus kunde ha knäppt kort på dig innan han hjälpte dig upp....