måndag 18 januari 2010

Hemma......

efter en helg på landet, där vi har hållt Roxette sällskap. Inte det lättaste eftersom hon är en ganska svårflörtad misse. Men när man väl är godkänd så är hon en världsgo & kelen. Så efter en go stund tillsammans på lördagkväll så tror jag att jag var hyfsat godkänd, hade blängt lite misstänktsamt på Magnus när han kom ut & retirerat till sovrummet. Hon kommer bara fram när hon själv känner för det. På söndag morgon när jag skulle till jobbet så kom Roxette & skulle prombt ut, hon har ju inte varit de senaste veckorna med den kylan som varit så jag släppte ut henne med en viss vånda. Vet hur svårt det kan vara att få in henne igen om hon inte litar på en. Till Maggan & Perra kommer hon ju alltid.
Ropade efter Roxette det första jag gjorde när jag kom hem efter jobbet, ingen katt, Magnus hade inte heller sett till henne. Tittade på tv ett tag innan jag gjorde ett nytt försök, döm av min förvåning & stora glädje så svarade hon på mina rop & kom efter en stund trippades in på en gång utan tvekan. Raka spåret till matskålen & sedan kurade vi ihop oss i sängen. Vi har nog blivit lite bundis ändå :-)
Magnus stackarn har varit däckad i förskylning hela helgen. Hoppas på ett fort till frisknande så att det kanske blir lite friluftsliv nästa helg. Han har i alla fall eldat så vi har haft medelhavs värme i köket.
Passade på att testa att fota lite, men det var nästan så att man fick klä av sig i under kläder för att stå ut. ;-)
Efter morgon promenad & snöskottning styrde jag kosan hemåt idag. Nu är det två lediga dagar innan det är dax att jobba igen.

Kram , Kram

1 kommentar:

I huvudet på Caroline sa...

Hoppsan, en trevlig helg på landet och Magnus som eldar så ni får gå i underkläder.... hihi:)
Var in till Gävle sjukhus idag, tänkte ta en snoa in till ditt jobb då men det slog mig att du antagligen va ledig... å in till cityt vågar ja mig inte på nu efter sista felåkningen, massa bilar ju;)

Låter som ni haft en skön helg, hoppas Magnus fått mer smak av husägare så ni flyttar hit snart!! Kram