måndag 28 september 2009

Långt mellan....

uppdateringarna. Idag är min sista lediga dag på långledigheten innan det är dax att jobba en dag igen. Passade på att ta en tur till skogen i det strålande vädret. Tänkte att jag skulle hitta lite lingon men det var dåligt med det, däremot fanns det massor utav trattisar & en hel del blåbär fanns det oxså. Tur att man är utrustad med bajspåsar så att man har något att plocka i. Drygt ett kilo blev kantareller blev det :-).......får väl se hur mycket det blir kvar efter rensning & förvällning.



Slutade lite tidigare i onsdags, (mina snälla arbetskamrater lät mig gå lite tidigare) för att åka ner till Talby för att hälsa på Gittan & lilla Ellen. Vi hade ngr sköna dagar tillsammans.
På torsdagen for vi till Hälleforsnäs för lite shopping. Handlade två par jeans på Lager 157 för 100kr styck !!!! En tröja till Maria H som var snäll lånade ut en bil till oss. Shoppade ett par gardiner till sovrummet på Serholts outlet. Så nu får det vara slut shoppat för ett tag .
Efter middagen fick Ellen sig ett bad i baljan som hon riktigt njöt av, hon får lite ont i magen på eftermiddagen kvällen, stackarn. Sedan spenderade vi resten av kvällen i soffan.

En liten present till Ellen blev det oxså.

Massor av björnbär !!
På fredag hade vi en lugn och skön dag, Ingrid kom förbi & vi hjälptes åt att plocka björnbär från grannens gigantiska buske. Men aj ! vad taggar det var, blev ganska sönder riven på händerna.

Ellen

Tyvärr så går tiden aldeles för fort & på eftermiddagen var det dax att fara hemåt.
På lördag var det tidig uppstigning, Maria M & Saga hämtade upp mig 06.20 för avfärd till Sandvikens BK där vi skulle vara figuranter på mentalbeskrivning. Söndagen hade jag en lugn hemma dag med strykning och diverse annat, Magnus tillbringade ännu en heldag på S-vikens BK.



Ska försöka hinna med lite svamprensning innan middag. Till kvällen blir det ett skivstångspass på friskis.
Ha en fortsatt bra vecka !!
Kram Kattis

1 kommentar:

I huvudet på Caroline sa...

Ja, verkligen långt emellan gångerna, fy på dig!:) Nu är tre kort klara eller iaf två, Mikael gapskrattar åt mitt tredje när jag själv är med på bild så kanske hittar något bättre innan torsdag!

Vilken sötnos Ellen är... lik dig, fast inte lika blond!;)
Ha ett bra pass ikväll så hörs vi i veckan! Kram