måndag 17 augusti 2009

Semester....


Saga


Några som vågade bada




Bröderna Andersson


Nu har vi haft semester i en vecka & har en vecka till. Förra veckan lånade vi syrrans husbil. Tog en tur till Gräsö där vi träffade Magnus bröder med familj. Micke, Carro & Melwin hade redan varit där ngr dgr. Roger, Ellinor & Saga dök upp samtidigt med oss. Vi hade kanon trevligt, med grillning kubbspel.....men jag tror att grabbarna fuskade för dom vann hela tiden. Vädret var på våran sida & det var ngr som vågade sig på att bada.

Tog sedan tur till Blidö där vi övernattade i regnvädret. Fortsatte till Vaxholm där vi lunchade & kikade runt på Vaxholms fästning, styrde kosan vidare till Mariefred där vi tog in på campingen. Tyvärr så stoppade åskvädret våran plan att ta en promenad in till stan för att äta middag, men det gick lika bra med middag i husbilen & lite pokerspel.
Det blev en promenad nästa dag istället då det var strålande sol. En rundtur på Gripsholms slott som var giganstiskt stort. Intressant att se.....nu har vi vart riktigt kulturella :-) Avslutade med en smarrig räkmacka hos Anna på hörnet, ett ställe som jag kan rekommendera om ni har vägarna förbi Mariefred.
Till veckan har vi bokat två nätter i Nyköping, åker på onsdag. Känns lite lyxigt att bo på hotell !!
Återstår att se vad vi hittar på, beror lite på väder & vind. Förhoppningsvis ska vi kunna gotta oss lite i solen... Hoppas att jag får tillgång till den andra datorn imorgon så att jag kan lägga in lite bilder.
Min kära Magnus har occuperat den :-(
Nu ska jag titta lite på friidrotten innan det är dax att natta.

Ha det gott alla
Kram Kattis

1 kommentar:

I huvudet på Caroline sa...

Roligt med uppdatering:) Tack för en trevlig tripp! Hoppas ni hade det bra resterande oxå utan oss och en massa liv!! ;)

Kram Caroline