söndag 23 augusti 2009

Hemma igen

Då var vi hemma igen efter en sista semestertripp, en dag till ledigt sen är det bara att börja jobba igen.....usch. Ska väl inte klaga har haft det väldigt skönt & soligt & fint. Vägen hem gick förbi Trosa, Tullgarn slott & Saltå Kvarn.

Trosa är den gullig liten stad, där vi kikade runt lite & åt lunch. Tyvärr skulle vi ha ätit på första stället som vi tänkte & det hade säkert åkte i en fika efter maten också för dom hade bakverk som såg jättesmarriga ut. Carro du hade säkerligen smullit av på mitten av pur upphetsning ;-)

Ett kort stopp vid Tullgarns slott hann vi oxså med.

Tullgarns slott

Fick i oss en god fika vid Saltå Kvarn ialla fall, så nu måste det börjas ett nytt liv upp ur förfallet !! Passade på att handla gryn, mjöl, limpa & lite annat smått & gott. Hamnade mitt i fredags rusningen när vi skulle genom Stockholm så Magnus var allt annat en lung & harmonisk innan vi var igenom.....var hemma igen på fredag eftermiddag.

Johan dök upp så han & Magnus gick på puben & drog i sig lite bira. Doris, Johans hund & jag höll oss hemma & kollade in friidrotten istället.

Har inte hänt så mycket annars i helgen, har varit lite huslig idag med tvättning & städning. Magus har vart till Kungsberg och tittat på backtävling...låter väldigt intressant. Ska ut på en andra promenad för dagen i det vackra vädret..... det börjar arta sig.....som tur är. Nästa vecka blir det hårdkörning med gympa & styrketräning.

Åskväder över Gripsholm slott




Ha det gott alla

Kram Kattis












1 kommentar:

I huvudet på Caroline sa...

Ja, tur att ni inte utsatte mig för något sådant, vet ju inte om jag skulle överlevt:)

Fina bilder, känner i gen mig, har varit där som liten!! Idag har Blaze åkt till Avesta så nu tänkte jag ta tag i Lillen eller kanske jag ska säga mig med Lillen;) Eller kan du Kattis ta tag i mig och Lillen....ser jag som bästa lösning och så får vi träffas lite:) Om jag bara fyllde år två gånger iår så kunde jag önska mig bak ena gången och träning andra!!! Hihi!

Nej vi måste träffas snart igen för jag MÅSTE bara vinna över Magnus i något snarast så att han inte går och är så stöddig;-)
Kramar C