torsdag 27 augusti 2009

Blondin varning....


Min kaktus som blommar så vackert med två stora klockor !!!

Enligt min kära sambo så kan man inte lyckas med någe dyligt, men jag har gjort det. Och han hävdar även att jag efter det här kommer att förbi blond..... Jag drog iväg till jobbet i tisdags morse helt inställd på att jag skulle börja jobba, men när jag kom dit fanns jag inte uppsatta med dem som skulle jobba för dagen. Blev lite fundersam & gick in på datorn för att kolla semestern.
Mycket riktigt jag hade tagit semester även denna dag eftersom jag har lediga dar ons, tors :-(
Men har väl förträngt det i förvirringen.....Helt Makalöst Otroligt !!!

Det var bara att byta om igen & hojja hemåt, inte helt fel ändå även om man fick masa sig upp i ottan. Passade på att dona lite hemma & gå på lunch gympan.
På eftermiddagen kom Maria med Saga förbi på besök för lite hundsnack.



I Måndags var jag till travet & träffade Teresia & hennes föräldrar som var in för att träna Lycka & Allram. Kul att träffas det var ett tag sedan nu.

Passade på att fota mina odlingar medans det var fint väder.



I går kom Carro in i regnvädret för att följa med på en tur på stan. En kanon trevlig dag blev det med god lunch & en smaskig fika. Hann med en tur till Duro oxså där Carro shoppade tapeter till hundrummet, väntar nu med spänning hur det kommer att se ut.

Tack Carro för att du guidade mig lite i bloggens värld så att jag kanske begriper lite bättre vad jag sysslar med. Som tur var kom Maria med Doris förbi &, tog med mig på en rejäl kvälls promenad efter dagens frosseri........Men gott var det.

Idag har det inte blivit mycket gjort, tog ialla fall en rejäl promenad på förmiddagen. Efter lunch tog jag äntligen i tu med den sista strykningen som har legat aldeles för länge, tvättade köks fönstrena & satte upp nya gardiner. sedan satte jag mig i solen med en bok & fastnade där tills det vart dax för middag.

Ikväll har jag vart på skivstångs gympa, först passet på länge så imorgon kommer det förmodligen att kännas rejält i kroppen. Kommer väl att vagga fram som anka i två dagar typ.... :-)

Nu väntar sängen för imorgon är det dax att jobba.
Gott Natt !!!

2 kommentarer:

I huvudet på Caroline sa...

Tack tack för senast och bärhjälpen:) Tror faktiskt jag glömde tacka för goda fikat så tack!! Resultatet kanske kommer dröja jag börjar ju jobba nu så det lär väl ta en tid att ställa om, kanske inte om man börjar med dina starter som bara är att åka dit och vända, haha!

Kom ihåg att maila om fotokursen, skulle vara himla skoj att gå ju... Mikael ska bort hela helgen så ett kul tidsfördriv med trevligt sällskap skulle sitta fin fint!;)

Kram Caroline

I huvudet på Caroline sa...

Pssst, fin sidan blivit, tycker du klart dig galant själv ja!