måndag 11 juli 2011

Vansbro...

Då var ännu en utmaning avklarad. I lördags for vi till Vansbro för att simma tjejsimmet, 1km motströms i västerdalälven. Vädret var strålande fint & hela 19grad i vattnet, så det var väldigt behagligt. vi startade inte förraän kl 14.15 så vi hann kolla in några startgrupper före oss. Det såg ju inte alltför rörigt ut.
 Tre förväntansfulla tjejer inför start. 
I väntan på startskottet.

 Rejält trångt i vattnet var det hela vägen :-(
Maggan & Ditte in action.
Jag kämpar mot mål.
Trodde inte att det kunde vara så trångt hela vägen mot mål, men det var, värsta brottningen för att ta sig fram. Bidde inte många riktiga simtag. Kändes som något mellanting mellan vanligt sim & hundsim. Inte direkt kul när man inte ens gillar vatten....men vem har sagt att det ska vara kul jämt. Skoj att ha gjort det, mycket folk var det....en riktig folk fest. ca 13500 st anmälda simmare under hela helgen.
  Men i mål kom jag tillslut & vi klarade det på drygt 27 min...........skit bra vi som inte trodde att vi skulle simma på under 30min.
Tre nöjda tjejer efter målgång.
Efter dusch & mat så drog vi oss nöjda tillbaka till Maggans husbil. Maggan, Pelle & Ditte stannade till söndagen efter som Pelle skulle simma riktiga Vansbrosimmet.... vilket han gjorde på ett strålande sett & kom i mål redan efter 1.15.....strongt gjort !!
Tack min älskade Magnus för att du följer med på mina upptåg !!!
Du är guld värd !!
Denna gång hade Magnus ialla fall hjälp av Pelle med att hålla koll på de tre pangbrudarna!

Ha en fortsatt bra kväll !

Kram !!

1 kommentar:

I huvudet på Caroline sa...

Du är duktig min vän!! Kanon bra resultatju, du gör mig stolt ;)

Magnus han är väl bra att ha i bland då, inte för att jag märkt nå men men... haha!!

Fin din sida blivit, men tyvärr är headen för stor för min dataskärm och stor som fil oxå tror jag för det tog lång tid innan den kom! Men blommorna beskriver verkligen din blogg medexakt rätt ord, dom är ju liksom du, det lyser Kattis i dessa vackra fotografier!! KRAMKRAM