torsdag 8 juli 2010

Äntligen lite uppdateringar....

Länge sedan sist, men när det är soligt & fint så prioriteras det inte att sitta framför datorn. Midsommar var vi på Engesberg camping tillsammans med mina systrar & deras gubbar, kul oxså att Pelle & Ditte ville tillbringa midsommarkvällen med åldringarna ;-)
Magnus & jag hyrde en stuga över natten. Vi åt goda sillar, grillade & avslutade förstås med jordgubbar. Magnus ordnade frågesport & var enväldig domare & delade ut fina priser. Skitsvåra frågor :-( Maggan tog ohotad hem segern. Grattis !!
Dagen efter var tämligen tung, vi träffades på kvällen för middag på O´Learys, det smakade väldigt gott.

Delar av gänget

Ellen & Perra






På söndagen for vi ut till Maria & Peter & hälsade på dem. Ellen passade på att ta sin första ridtur. Så nu är det bara för pappa att köpa en ponny.......eller kanske tre. Ellen ska ju få syskon.....närmare bestämt två stycken !!!..... i januari. Spännade

Till kvällen åka jag & Magnus till Storvik där det bjöds på god mat. Kom även en objuden gäst.I lördags kom Gittan upp på visit & stannade till idag för att ha det lite lungt & skönt i värsta rusten. Trevligt att få rå om sin syster så länge det händer in te så ofta :-). På lördag kväll var vi till Veikko för att fira Jacob som fyller 20år.
I söndags kom Anderssons släkten in på fika, jag fick ett gorilla stativ som kommer att passa bra när vi ska ut & vandra. Alice hade vävt vackra dukar så alla vi tjejer fick en varsin. Tack !!
Veckan har bestått i jobb & umgås med min syster.
I tisdags var jag & Maria M till Mackmyra för varsin privat lektion. Jag red en nyinlånad häst Isla väldigt mysig att rida. Har även hunnit vara till Stackbo med Maria M där vi oxså red privat lektion. Super kul !!

Igår när jag & Gittan lunchade så sprang jag på ett par träskor som jag tittat på länge, nu var det rea så jag kunde inte låta bli att slå till........jag tjänade ju flera hundra ;-)
Idag har jag haft ledig dag, skjutsade Gittan till tåget & tog sedan en tur i jogging spåret. Gick faktiskt riktigt lätt att springa.....blev några intervall vändor & avslutade med lite styrka. Har hunnit med att tvätta cykel & Peggy oxså ....det var välbehövligt.
Nu ska jag äta lite jordgubbar tillsammans med min Kära Magnus.
Ha en skön helg !!!

1 kommentar:

I huvudet på Caroline sa...

Hej hopp!

Mysiga bilder från midsommar, Ni verkar haft en riktigt trevlig tillställning:)

Vilka coola skor, kan man gå i dom oxå?!;) En annan har blivit så bekväm på sistone så jag är knappa cm ovanmark med sulorna!

En duktig tjej på träningsfronten minsan, fint det till fotningen, passande med en vältränad modell...hihi
Trevlig helg! Kram