söndag 13 juni 2010

Söndag..

Har verkligen varit skönt med lite ledigt även vädret inte varit det bästa.

I torsdags kom Carro & lilla Lowe in till stan så vi hade en heldag i boulongern där vi fotade friskt, med blandat resultat. Tyvärr så pajade jag flera bilder för att jag inte använde stativet Grrr...klantigt men nu har man förhoppningsvis lärt sig till nästa ggn. En toppendag. Bilder kommer sedan.

I fredags kom Maria M förbi med vovvarna så vi tog en promenad & lunchade ihop, en hel del hundsnack blev det oxså. Gårdagen tillbringade på Gävle BK i det strilande regnet & var figurant på mentalbeskrivning. Vi hade tur att det var bara tre hundar så vi var klar till lunch, Magnus stackarn hade inte samma tur dom hade 8st hundar i Sandviken så han var inte hemma förrän till kvällen. Då vi smaskade i oss lite god mat; Melon & skinka, regnbåge med pressade potatis & kallsås & som avslutning rabarber & jordgubbspaj. Inte alls så tokigt.

Har även hunnit med lite pyssel hemma tomatplantorna har fått komma ut på balkongen & fått sällskap av en gurkplanta oxså. När jag ändå var ut till Oppala & snodde rabarber så kokade jag lite blandsaft & jordgubbssylt. Blev ganska rensat i frysen med bär så nu är det bara att ut och plocka lite sedan.

Dagen har varrit lugn, tog en cykeltur till blomsterlandet och inhandlade en ny hibiskus eftersom jag lyckades ha dö min gamla. En promenad på eftermiddagen & lite fika i boulongercafet. På vägen hem så såg jag ett nytt foto objektiv, väl hemma tog jag fotogrejorna & for iväg med Peggy.......inte för att dom jäkl...fåglarna var kvar där vi såg dom sist. Lyckades hitta på skäggdopping mamman med ungarna med hon hölls sig på långt avstånd. Nytt försök en annan ggn.

Här kommer lite blandade bilder.

En häger fångad i Malmö




Svanbäbisar övervakad av mor eller far
Lite blommor




Kram !!

1 kommentar:

I huvudet på Caroline sa...

Tack för en toppen dag! Väntar med spänning på att se dina bilder, jag ska ta tag i mina nu i veckan!
Tråkigt att fusket med stativet märktes:(

Haha dom där fåglarna, hur länge har du jagat dom!?

Gillar färgerna och kontrasterna i dina blombilder! Fina!
Kram C