måndag 24 maj 2010

Hemma igen....

från en omtumlande vecka i Finland, var över och röjde i pappas föräldrarhem för att försöka sälja det. Då det är i ett aldeles för dåligt skick för att ha kvar & tyvärr allt för långt att åka bara för att ha det som sommarhus. Det var med spänning vi anlände till huset på tisdags eftermiddagen & insåg ganska snabbt att vi skulle få en hel del att göra. Hade inte mina kära syskon varit med så hade jag nog grinat en skvätt och sedan åkt hem igen.

Men det var bara att spotta i nävarna och hugga in, så med gemensamma krafter så lyckades vi; jag, Veikko, Maggan & Perra att röja ut så att jag & Veikko kunde sova där. Maggan & Perra bodde i sin husbil.
Mycket grejor blev det, grannen var snäll & lånade ut sin traktor med släp. Alla var så snälla hjälpsamma så allt flöt på så himla bra. Vädret var kanon ca 28grader iskuggan, tur att man lyckades få med skorts & bikinin. Långkalsongerna fick jag ingen användning för.

Gittan , Tomas & Ellen dök på torsdagen så efter dagens insatts grillade vi tillsammans.


Ellen gillade när hon fick allas uppmärksamhet !!


Eftersom det saknades dusch var det bara att stoppa huvudet under pumpen till brunnen & pumpa. Maggan hjälpte mer än gärna till för att plåga sina syskon & sin man. Jag tror att hjärna krömp ett par cm, & blodet isade sig i ådrorna. Men det var trots allt väldigt skönt med lite svalka i det varma vädret.
Vi hade i alla fall en toppen vecka, härligt att få spendera den tillsammans med sina syskon.


Systrarna
Det kändes lite vemodigt när vi vände hemåt igen mycket blandade känslor, det är trots allt ett ställe vi växt upp på. Egentligen ett perfekt ställe att ha ett sommarhus på, lugnt & fridfullt. Det enda man hörde på mornarna var fågelkvitter, ljuvligt & otroligt vänliga & hjälpsamma människor som är nöjd med det lilla.
Nu måste jag dyka i säng för att ta mig upp i morgon.
Ha en fortsatt bra vecka.
God Natt !!

1 kommentar:

I huvudet på Caroline sa...

Tummen upp för detta inlägg, vilken inlevelse det gav, känns som även jag varit i Finland nu;)

Fina bilder som vanligt!
Är det okey om jag lägger ut bilderna på dig någon dag här?

Vi måste höras snart, kram