onsdag 21 november 2012

Onsdag

Segt att vara hemma, men imorgon ska jag ialla fall jobba. Sedan är det snart helg.
Var precis & hämtade min nya telefon, så nu är det nästan som julafton när man får öppna paket ;-)
Måste väl försöka hänga med i utveckingen jag också.....annars så rullar dagarna på händer inte alltför mycket just nu.
Här kommer lite fortsättning på vår resa.


 
Destilleriet Blair Athol, där vi gick en guidad rundtur med provsmakning.
Det var intressant att se. Ca 20% av whiskeyn försvinner under lagringen.
Fortsatte sedan en bit norrut för lite shopping innan vi fortsatte en bit inåt landet.
Letade oss fram till Skottlands minsta destilleri, tyvärr så kom vi precis innan stängning. Hann ialla fall shoppa lite.
Många småvägar fanns det.
Ett glatt gäng sitsta kvällen på hotellet i Aberfeldy.
Underbar vacker natur såg vi på vår väg. På många ställen var det för smalt efter vägen för att det skulle gå att stanna.

 
 
Bye, Bye !!

1 kommentar:

Fotograf Annie sa...

Svar: Hej,
tack så jättemycket. Vad glad jag blir att du gillar bilderna. Ja, det kan vara lite klurigt att fota i mörkret i början. Stativ och gärna fjärr/trådutlösare är att rekommendera. Brukar använda mig av slutartid på 10-30sekunder lite beroende på ljus och situation. Bländaren ligger runt F/6-14.

Här har jag skrivit ett inlägg om hur jag tänker när jag fotar i mörkret:
http://blogg.anniesfotografier.se/2012/february/kvalls-nattbilder.html