måndag 27 augusti 2012

Måndag

Vi har hittat tillbaka från Bornholm, vi hade verkligen några härliga & sköna dagar.
Ett stopp i Vollsjö för att hälsa på hos Magda & hennes vovvar, kul att träffas det var ett tag sedan vi sågs.
Det sista dagarna på semester tillbringade vi hemma.
I fredags så tog vi en tur till Sågmyra & Insjön, några tröjor & lite annat smått & gott inhandlades. På vägen hem stannade vi hos svärföräldrarna där vi fick en smarrig middag :-)

På lördagen tog vi en rejäl promenad längs milspåret i Hemlingby.....riktigt skönt.
Till kvällen dök Maggan upp för att dinera med oss, jag hade knåpat ihop lite lammfärsbiffar med sötpotatis, rotsaker & rödvinssås. Varm chokladmousse med vaniljglass & hallon blev det till efterrätt :-) Avslutade med lite romprovning innan vi gick ner på stan för att kolla in cruisingen. En mycket trevlig kväll !!
Igår var vi och kollade in SM Sprint i orientering som avgjordes runt Boulongern & Strömvallen, det gick undan av bara den när de sprang. På eftermiddagen tog jag mig iväg till Högbo för att kolla in islandshästtävlingar, intressant & se hur det gick till. ......många läckra hästar var det med.
Idag var det äntligen dax för ridkurs, jag missade ju första gången när vi var borta på semester. Gick väl sådär, bättre än i somras ialla fall. Men det är svårt att hitta rätta känslan.
Hoppas verkligen att det kommer att gå bättre annars vet jag inte vad jag gör.......
Har även klarat av första dagen på jobbet idag efter semestern, blev rivstart från början.

God Natt !!

Inga kommentarer: