torsdag 9 februari 2012

Torsdag

Hemma igen efter Sälen trippen. Vi hade en trevlig vistelse, men tyvärr så var inte vädret på vår sida.
På tisdag när jag skulle åka hem då kom finvädret.....blev en tur på 1,4 km innan jag styrde gokarten hemåt. Peggy fick jag lämna till resten av gänget så att dom skulle få plats allihopa :-)
Skidade 1 mil på måndagen trots blåsväder, men iskogen var det helt okej att åka.
På söndagen kavade vi oss runt på 6,4 km spåret som bitvis var igenblåst.
 I lördags var vi ivriga att testa skidorna när vi kom upp, trotsade kylan och testade skidorna i helt perfekta spår, och det gick undan värre så man damp i backen....Dom perfekta spåren vart sämre och sämre för varje dag i blåsten och snön.
Vår stuga i blåsvädret.

Vi bodde mitt i skogen, man kan ana Tandådalens lampor i snödiset.
Grabbarna spelar finns i sjön.
Vätskepaus under skidturen.
På måndags eftermiddagen for Maggan, jag & Ditte ner till Lindvallen för att bada och relaxa lite.  Syns väl inte så bra men det blåste rejält under måndageftermiddag och kvällen.



 På tisdag var det vekligen härligt väder och perfekta spår.
Ihelgen ska jag jobba, på lördag ska vi gå på Ljust & fräscht på Läkerolen. Missar tyvärr Carros kalas på söndag, men vi ska ju träffas på måndag....det ser jag framemot det var ett tag sedan nu.
Igår var jag och red privatlektion, vi var fyra stycken som red, fick testa en ny häst...Aegir. En mycket trevlig och framåt häst som man fick jobba en hel del med.
Grymt kul att rida igen. Min kropp var ganska nöjd efter gårdagen, det var lite stelt att ta dig av från hästryggen.

Trevlig Helg !!





Inga kommentarer: